,,Utrata'' Rachel Van Dyken ~ recenzja książki + Read Week #3

,,Czasami musisz przejść przez piekło, aby znaleźć swoje niebo.''


Tak, wiem, kolejne romansidło :) Macie moje słowo, że w kolejnym poście już każdy znajdzie coś dla siebie. Dzisiaj opowiem Wam troszkę o powieści, która pomimo schematu, wywarła na mnie spore wrażenie.


Autor ~ Rachel Van Dyken
Tytuł oryginału ~ Ruin
Cykl ~ Zatraceni ( tom I)
Data wydania ~ 4 lutego 2015
Wydawnictwo ~ Feeria Young
Liczba stron ~ 304
Kategoria ~ literatura młodzieżowa
Tłumaczenie ~ Anna Dobrzańska


Zarys fabuły :

Nastoletnią Kiersten prześladują koszmary wydarzeń sprzed dwóch lat. Dziewczyna od tamtego czasu jest zamknięta w sobie, stara się nie angażować, a jedynym dominującym u niej uczuciem jest wieczny smutek. Jej życie ulega zmianie kiedy nieumyślnie wpada na Westona, przystojnego posiadacza sześciopaku. Chłopak jednak za wszelką cenę chce zachować dystans między nimi. Ukrywa pewną tajemnicę, która z czasem wychodzi na jaw. 

Jaką tajemnicę ma Wes ? Czy chłopakowi uda się ją ocalić przed zranieniem ?

Fabuła wydaje się mało skomplikowana. Dziewczyna, za którą krążą zmory przeszłości, spotyka chłopaka. Wydawać by się mogło, że on może naprawić jej złamane serce i sprawić, że w końcu na twarzy dziewczyny zagości szczery uśmiech. Jednak nic w życiu nie jest łatwe. Wes stara się ostrzec Kiersten, chciał ją przygotować na poznanie prawdy, ale czy bieg czasu mu na to pozwoli ?

Książka niewiarygodnie wzrusza, jest pełna życiowych sentencji i lekcji, które uczą nas, jaki świat potrafi być niesprawiedliwy.
Autorka świetnie wykreowała postacie. Sama Kiersten jest osiemnastoletnią dziewczyną, która rozpoczyna naukę w colleg'u. Wydawać by się mogło, że jest zwykłą, młodą kobietą, jednak to tylko pozory. Jak wcześniej wspominałam, dziewczynę dręczą dramatyczne koszmary, których wydarzenia miały miejsce dwa lata temu. 
Dotychczas jej życie było przepełnione smutkiem i wieczną tęsknotą. Wszystko nabiera tempa, kiedy spieszy się na zajęcia i wpada na Westona.
Weston jest intrygującą postacią, przyciąga uwagę Kiersten. Niebywale przystojny 21-latek chce wprowadzić troszkę słońca w życie dziewczyny ( bynajmniej tak to wygląda ze strony świeżo upieczonej studentki). Jednak z czasem, wszystko wychodzi na jaw co sprawia, że to co dotychczas budowali we dwoje, runęło jak domek z kart.

Utrata wciągnęła mnie od pierwszych stron. Zaczyna się dość banalnie, ale kto by pomyślał, ze wątek główny watek tak szybko się rozwinie. Historia posiada dobrze nam znane schematy, ale one pozwalają przyswoić całą fabułę. Dla mnie ta lektura była momentem refleksji, chwilą zastanowienia się nad swoim życiem i dotychczasowymi decyzjami. 

Dzieło Rachel Van Dyken sprawiło, że nie potrafiłam powstrzymać łez. Pomimo swojej ckliwości, schematu typowego dla literatury młodzieżowej, myślę, iż warto po nią sięgnąć. Pokazuje nam jak poradzić sobie ze stratą bliskich osób, uczy nas spoglądać na przeszłość i teraźnieszość innym okiem. Bo zatracając się w przeszłości, zgubimy to czego możemy dokonać teraz.


*********************************************************************************


Już od poniedziałku, 17 sierpnia, zaczyna się druga odsłona Read Week'u. Z przyjemnością zawiadamiam, iż biorę w nim udział. A z jeszcze większą radością przedstawiam Wam moje plany na ten Read Week.



Możecie wykonywać zadania w dowolnej kolejności :)

1. Ulubiona książka Twojego przyjaciela.



Moja przyjaciółka zachwyciła się całą serią książek pani Donovan. Stwierdziłam, że moja kolej aby zapoznać się z jej piórem ;)

2. Książka z Twojej biblioteczki, która ma najkrótszy tytuł.




Polecana przez moją polonistkę ;) Zalega u mnie na półce już od dawien dawna. 

3. Książka polskiego autora.



Za sprawą Roberta z bloga Czytanie Moim Tlenem postanowiłam szybko sięgnąć po tą pozycję.

4. Książka zaczynająca się na ,,M''


Mama podrzuciła mi pomysł przeczytania tej książki. Jest stosunkowo krótka w dodatku bardzo spodobał mi się opis.




A Wy macie zamiar wziąć udział w Read Week'u ? Mocniutko do tego zachęcam bo uważam, że warto :) Można sięgnąć po pozycję, na które od dawna miało się chrapkę, a nigdy czasu na przeczytanie.

Miłego dnia moi drodzy :)

A.

Komentarze

  1. Ciągle słyszę o tej książce tyle dobrego, chociaż obawiam się, że zawiodę się to jednak spróbuję :D
    PS: Ta recenzja jest świetna! :) Fabuła jest idealnej długości, a przynajmniej mam takie wrażenie :D
    I też biorę udział w ReadWeeku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie się za nią zabierz! Chciałabym poznać Twoją opinię ;) Dziękuję serdecznie za uznanie ;) Jestem ciekawa, jakie pozycje wybrałam do Read Week'a ?

      Usuń
    2. Jutro na instagramie się pojawi stosik TBR :D Bo jeszcze jedną książkę szukam :D

      Usuń
  2. Cześć, nominowałam Cię do LBA- Liebster Blog Award. Szczegóły znajdziesz na: http://kaniafrania.blogspot.com/2015/08/nominacja-lba.html . Zapraszam do zabawy! ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Już koleny raz odwiedzam twojego bloga. Muszę ci powiedzieć, że każda twoja recenzja staje się lepsza niż poprzednia, widać że bardzo się przy tym rozwijasz i wkładasz w to wiele pracy :) Jednak czytając twoją opinie na temat "Uutraty", miałam wrażenie że napisałaś ją troszeczkę chaotycznie, co nie zmienia faktu że książka jest naprawdę świetna, jedna z lepszych które czytałam. Życzę ci sukcesów na blogu!!!!!!!!! :*
    POZDRAWIAM :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może masz rację ;) Książkę czytałam dość dawno. W mojej głowie kłębiło się wiele myśli, stąd może właśnie wynikać ten chaos. Dziękuję za wyrażenie swojej opinii, wezmę ją sobie do serca ;) Niezwykle zmotywowałaś mnie do dalszej pracy ;)
      Ja również pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  4. Kolejna świetna opinia o Utracie !!
    Muszę się zmobilizować i nabyć ta książkę, bo już od jakiegoś czasu mam na nią ogromną ochotę :)
    Pozdrawiam dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Zmobilizuj się, bo warto ;) Ja również pozdrawiam ;)

      Usuń
  5. Dobrze, że zauważyłam pewnego dnia na fb informację o premierze tej książki i kupiłam ją najszybciej jak mogłam! Jestem już po drugiej części, w której płakałam jak bóbr! :(
    Teraz już tylko czekać do prawdopodobnie 9 września na "Wstyd"! Świetna seria!

    Pozdrawiam x
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie kolejna część ?! Jeju, a ja nie miałam czasu zabrać się za drugą :P wstyd wstyd trzeba nadrabiać ;) również pozdrawiam :*

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

,,Zanim się pojawiłeś'' Jojo Moyes - Recenzja książki

Podsumowanie 2016 roku i plany na 2017

Kulturalna Mapa BOOK TAG wedłu Adaline