TOP 5 ~ bohaterów literackich :)




Czesć i czołem!

Przychodzę do Was w ten piękny, ale jakże upalny dzień, z nowiutkim postem. Tym razem będę wzdychać do ulubionych postaci męskich z książek. Co prawda jest ich tylko 5, a wybór miałam ogromny ( łatwy on także nie był). To pierwsza tego typu notka, ale żywię nadzieję, iż nie jest ostatnia. Pojawi się także post z TOP 5 bohaterek literackich, lecz o tym wkrótce. Więc bez dłuższego przedłużania, zapraszam do czytania!

UWAGA! Kolejnosc jest przypadkowa ;)


5. Pan Darcy ~ Duma i uprzedzenie



Kobiety, które czytały dzieło Jane Austen wiedzą o czym mówię. Co prawda lektura jeszcze przede mną, ale miałam stycznosc wielokrotnie z serialem na jej podstawie. Uwielbiam klasyki literatury, a książki Jane Austen są na mojej liscie koniecznych do przeczytania. Za co kocham Darcy'ego ? Pomijam tutaj wygląd, który oczywiscie zwraca szczególną uwagę :) Przede wszystkim jest niezwykle inteligentnym człowiekiem. Patrzy krytycznym okiem na swiat. Jak również jest dumną i pewną siebie osobą. Hmm myslę, ze to wystarczające aby nazwać go ,,intrygującą postacią'' ;)

4. Weston ~ Utrata


Teraz z kolei przenosimy się w lata współczesne. Diabelsko przystojny wlasciciel szesciopaku również skradł moje serce, ale nie za sprawą oszałamiającego wyglądu. Chłopak ma w sobie wiele wrażliwosci, jest oddanym przyjacielem i martwi się o swoich bliskich. W dodatku jego poczucie humoru potrafi zauroczyć niejedną dziewczynę.
Recenzja tej książeczki, w następnym poscie :)

3. Jace Herondale ~ Dary Anioła


Czy kogokolwiek to dziwi ? Na pewno nie. Tego pana nie mogło u mnie zabraknąć. Najlepszy Nocny Łowca, chłopak wychowany brutalnie przez własnego ojca. Wydawać by się mogło, że nikt go nie obchodzi. Nic bardziej mylnego :) Jace jest oddanym bratem i przyjacielem. Spotkało go w życiu wiele krzywd i wielokrotnie zetknął się z szokującą prawdą o swoim życiu. Na dokładkę powiem, że jest swietnym pianistą i uwielbia czytać książki. I jak tu go nie kochać ? :)

2. Aaron Warner ~ Dotyk Julii 


Ach, Warner Warner Warner :) Nie chciałabym tutaj nikomu spojlerować, bo cóż mam do tego tendencję ( potwierdzone info przez przyjaciółki ;)  ) więc jedyne co powiem to to że ta postać mnie bardzo miło zaskoczyła :)

1. William Herondale ~ Diabelskie Maszyny


Znów wracamy do dzieł Cassandry Clare, ale ona jest  swietną pisarką i kreuje genialne postacie. Jak Zakochałam się w Darach Anioła, tak Diabelskie Maszyny mogę z czystym sumieniem uznać za lepsze. Tutaj mamy tym razem trójkąt miłosny, ale na szczęscie nie w stylu zmierzchowym. Wydaje mi się, że Jace jest bardzo podobny do Willa. Te aroganckie wypowiedzi, swiadomosć tego, że przyciągają płeć przeciwną czy też sympatia do książek, sprawiają, że nie potrafiłabym okreslić, który bardziej mnie zauroczył. Will jest w stanie zrobić wszystko dla Jema- swojego parabatai ( brata krwi) i przede wszystkim oddanego przyajciela. Ale nie potrafi się także ukrywać ze swoimi uczuciami względem Tessy co czyni tą relację bardziej skomplikowaną. 
( Uwielbiam klimaty wiktoriańskie i jesli macie do polecenia jakąs książkę, której akcja rozgrywa się w XIX- wiecznej Angli, piszcie w komentarzach, a z pewnoscią zajrzę )

Dobrnęlismy do końca. Chciałabym poznać także Wasze ulubione postacie z książek, więc piszcie w komentarzach, a jesli posiadacie bloga, to zostawcie linka,a z pewnoscią zajrzę :)
Nominuję CIEBIE, osobę która siedzi przed ekranem komputera, tableta czy też telefonu, abys napisal jakich 5 bohaterów Ty uwielbiasz ;) Mogą to być takze kobiety ( w przypadku panów...)

Tymczasem życzę Wam miłego popołudnia!

A.

Komentarze

  1. 5 kobiet mówisz... Pomyślmy:
    1. Yennefer z Vengerbergu - Za Yen stoję murem :3 Piękna, arogancka i urokliwa na swój sposób kobieta, w dodatku czarodziejka! Zapach bzu i agrestu... motyw przeznaczenia i historia idealnie uzupełniona przez gry studia CD Project RED... Ahh Magia w czystej postaci! ;)

    2. Annabeth Chase - Aby nie spojlerować, pod pewnymi względami - dziewczyna ideał :) Ma pasję, jest zabawna (choć na początku może tego nie widać), odważna, waleczna, mądra, no i zawsze istnieje ryzyko, że jak ją zirytujesz to cię przerzuci przez ramię jak worek kartofli :P Poza tym Architektura! No i... Córka Ateny :*

    3. Clarissa "Clary" Fray - W sumie, do tej pory, nie do końca wiem co mnie urzekło w tej dziewczynie. Może to być odwaga, choć na początku nie sprawiała takiego wrażenia. Może coś na kształt uroku osobistego. A może po prostu podoba mi się to, że jest ruda! <3 Idk xD W każdym razie za rysowanie i poczucie humoru też duże plusy ;)

    4. Sonea "Trylogia Czarnego Maga" - Do tej postaci odczuwam dość duży sentyment. Była to kolejna, jedna z pierwszych moich powieści Fantasy :D Sonea rozwija się wraz z akcją książki. Od ulicznika ze slumsów do Maga z Gildii. Jest silna, sprytna, i niesamowicie potężna. No i oczywiście piękna :3 ( w mojej wyobraźni oczywiście ;) )

    5. June Iparis "Trylogia Legenda" - Mój kochany geniusz militarny :* Idealne dziecko republiki. Na początku kieruje nią chęć zemsty za śmierć brata, a na końcu miłość do utalentowanego złodzieja Day'a. Czego chcieć więcej? Pełna intryg, akcji i wątków miłosnych, wplecionych w tło wojenne, historia, która nie wypuściła mnie aż do końca Patrioty ;)
    Swój obowiązek wypełniłem. Jeśli będziesz chciała wiedzieć coś więcej to... zapraszam do dyskusji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie mialam stycznosci z tymi postaciami ( prócz Clary oczywiscie) jednakże zaciekawiłes mnie więc zapoznam się z nimi z przyjemnoscią ;) Trylogię '' Legenda'' posiadam na czytniku i zapowiada się ciekawa lektura ;) Bardzo dziękuję za komentarz ;) Nie mam nic więcej do dodania ;)

      Usuń
  2. Hmm, będzie ciężko! Kocham wiele i mogłabym gadać a gadać, więc ograniczę się do imion!
    5. Piąte miejsce mimo wszystko poświęcę całej reszcie bohaterów, których kocham, a nie wyliczyłam - nie mogę wybrać jednego, więc niech to będzie miejsce ku ich pamięci XD
    4. Azazel z Diabelskiej Trylogii Katarzyny Bereniki Miszczuk
    3. Leo z Percy'ego Jacksona
    2. Percy Jackson Ricka Riordana
    1. Day z "Legendy" Maria Lu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz ;) Percy'ego oczywiscie znam, ale czy się w nim zakochałam? Na pewno jako postaci, ale nie jak w chłopaku ;) O Katarzynie Berenice Miszczuk słyszę już chyba wszędzie, więc chyba nadeszła pora aby zapoznać się z jej książkami ;) Miło było poznać postacie, które Tobie skradły serce ;) Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  3. A ja nie jestem kochliwa i mam tylko jednego męża literackiego i jest nim Lord Maccon z "Bezdusznej" Gail Carriger <3 <3 <3
    W książkach zwykle zwracam uwagę na kobiece postacie, z którymi lubię się utożsamiać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja powierzyłam serce wielu bohaterom literrackim i należę do kochliwych osób :) może z czasem to się zmieni ;) Lubię utożsamiać się z kobiecymi postaciami ale nie trafiłam jeszcze na taką, która miałaby podobny do mnie charakter. Pijedyncze cechy owszem :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

,,Zanim się pojawiłeś'' Jojo Moyes - Recenzja książki

Podsumowanie 2016 roku i plany na 2017

Kulturalna Mapa BOOK TAG wedłu Adaline