Kreatywny TAG Książkowy

Lubicie TAGi? Wydają się one taką lekką odskocznią od zwykłych recenzji książek, a w dodatku mamy okazję poznać autora bloga troszeczkę bliżej :) Ja osobiscie bardzo za nimi przepadam, więc jak zobaczyłam pytania do tego TAGu postanowiłam go wykonać. Za nominację dziękuję Alicji z bloga Alicja w Krainie Książek :)
Więc przejdźmy do pytań :)




1. Książka w której bohater ma kolorowe włosy.

Jak analizowałam sobie w głowie wszystkie przeczytane książki to stwierdziłam, że nic mi do głowy nie przychodzi. W moich wyobrażeniach Magnus, czyli bohater powiesci Cassandry Clare miał własnie różnokolorowe włosy, zatem odpowiem : Nasz błyskotliwy czarownik z Brooklynu posiadał kolorowe włosy :)








2. Książka w której główny bohater potrafi spiewać lub grać na jakims instrumencie.


Wskazałabym tutaj Ridge'a z powiesci ,,Maybe Someday'' Colleen Hoover, ale nie chcę się powtarzać jak Ala, więc pomyslmy... Przychodzi mi do głowy nie kto inny jak wspaniały Jace, który grał na fortepianie. Widzicie? Wszystko mi się z Cassandrą kojarzy :)





3. Książka w której główny bohater się nie zakochał.

Leonard z cudownej powiesci Matthew Quicka ,,Wybacz mi Leonardzie''. Recenzowałam ją na blogu, więc jesli jestescie ciekawi to przeczytajcie sobie. Dodam tutaj tylko, że naprawdę warto po nią sięgnąć, zwłaszcza, że Leonard do banalnych postaci nie należy :)






4. Książka, która jest oparta na motywie basni lub bajki.



Basnie kojarzą mi się z dzieciństwem, a bardzo miło wspominam ten okres. W zeszłym roku przeczytałam ,,Cinder'' Marissy Meyer, która miała nawiązania do historii Kopciuszka. Historia została obsadzona w nietypowych realiach w dodatku wątek miłosny porusza do głębi.













5. Książka, w której główny bohater/bohaterka jest buntownikiem.


O dziwo, mam porblem ze wskazaniem przedstawicieli płci męskiej. Akurat książki, które miałam okazje przeczytać dotyczyły głównie kobiet. A zatem :

Katniss z ,,Igrzysk Śmierci''
Ally z serii ,,Wybrani''
Tris z ,,Niezgodnej'', którą aktualnie czytam :)
może dorzucę tutaj Joannę Chyłkę z powiesci ,,Kasacja'' Remigiusza Mroza





6. Książka, w której główny bohater ma dziwne imię.


Zazwyczaj w powiesciach królują imiona zwykłe takie jak Julia, Aria, Emma, Tobias itd., ale zadziwiające dla mnie imię to Belial czyli bohater książek pani Miszczuk. Pierwszy tom nosi nazwę ,,Ja, diablica''. Dziwne imię jak na diabła o tak dobrym poczuciu humoru :)



7. Książka o skomplikowanym tytule.

,,Sillmarillion'' J. R. R. Tolkiena. Zawsze plącze mi się język kiedy próbuję wymówić ten tytuł :)


8. Książka, która opowiada o kosmosie lub akcja dzieje się w nim.


Zwolenniczką tematyki science-fiction nie jestem, więc niestety na to pytanie odpowiedzieć nie umiem :/ Ale jesli znacie jakies książki o tym gatunku to podzielcie się tytułami w komentarzach, a poszperam :)



9. Książka, po której postanowiłas zmienić się na lepsze.


Trudne pytanie. Każda książka kształtuje w pewien sposób mój swiatopogląd, poszerza wiedzę, skłania do przemysleń, a tym samym wnosi w życie cos nowego i w pewien sposób zmienia charakter na lepsze. Ale wskażę tutaj książki o tematyce historycznej. Zdecydowanie ,,Wytrzymałem, więc jestem'' Sobolewskiego. Okrucieństwo wojny pokazuje jak bardzo człowiek powinien docenić to co ma zanim skrytykuje, bo niektórzy nawet nie byli w stanie marzyć o tym co posiadamy. Odbiegając od tematyki wojennej, weźmy na tapetę Johna Greena. Inni go kochają, inni nienawidzą, dosć podzielne opinie zbiera, ale jego książka ,,Will Grayson,Will Grayson'' napisana we współpracy z Davidem Levithanem naprawdę jest godna uwagi. Innosć w dzisiejszym swiecie jest odbierana w wieloraki sposób, jednak nie zawsze ludzie są w stanie ją zaakceptować. Ale warto docenić to kim się jest i pozwolić sobie na spełnianie marzeń.




I to koniec tego TAGu :) Ja nominuję :


Klaudię z bloga SzumiąBooki

Isabelle z bloga Z książkami przy kawie.

Paulina z bloga Półka na książki





Więc to tyle na dzis :) Mam nadzieję, że ten tydzień mija Wam przyjemnie i wyczekujecie weekendu równie mocno jak ja :)

Trzymajcie się cieplutko!


Wasza Adaline :) 




Komentarze

  1. Katniss to zdecydowanie buntowniczka <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dodatku świetnie wykreowana postac ;) Pozdrawiam cieplutko kochana :*

      Usuń
  2. Hu hu hu, coś mi mówi, że nie muszę się martwić tematem na kolejny post... :D Dzięki za nominację ;) "Sillmarillion" - też nie potrafię tego zgrabnie wymówić ;)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Nominowana Paulina z naksiazki.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nue ma za co, cala przyjemnosc po mojej stronie ;) Widze, ze nie tylko mi Tolkien sprawia trudności w wymowie :D Pozdrawiam również ;)

      Usuń
  3. Kilku książek z Twojego tagu nie znam, ale pod drugim numerem również umieściłabym ,,Maybe somenday"... uwielbiam tę książkę!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam do zapoznania się z nimi, akurat mam to szczęście, ze większość książek które przeczytałam to perełki :) ,,Maybe Someday" to cudowna książka a muzyka do niej jeszcze lepsza :) Również pozdrawiam ;)

      Usuń
    2. To zachęcam do zapoznania się z nimi, akurat mam to szczęście, ze większość książek które przeczytałam to perełki :) ,,Maybe Someday" to cudowna książka a muzyka do niej jeszcze lepsza :) Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  4. Świetne odpowiedzi - wiele z nich pokrywałoby się z moimi :D Belial to nie takie dziwne imię. Często się z nim spotykałam, głównie w filmach i grach komputerowych - jako, że to jeden z czterech książąt piekielnych, jest często wykorzystywany. Jednak nie wiem jak to się odnosi do bohatera książki pani Miszczuk, bo jeszcze nie czytałam tej trylogii, ale mam zamiar ;) Dość rzadkim imieniem jest Jacqueline z "Tak blisko" Tammary Webber - nigdy się z takim nie spotkałam w innych książkach. Pozdrawiam serdecznie :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie twórczość Pani Miszczuk pozwolila mi poznać to imię. Jeszcze nie miałam okazji sie z nim zerknąć, ale dziękuję za wyjaśnienie co oni oznacza, ciekawe :) Czytałam ,,Tak blisko", ale to chyba nie był do końca moj klimat, nie przypadła mi do gustu. Również pozdrawiam serdecznie ;)

      Usuń
    2. Wlasnie twórczość Pani Miszczuk pozwolila mi poznać to imię. Jeszcze nie miałam okazji sie z nim zerknąć, ale dziękuję za wyjaśnienie co oni oznacza, ciekawe :) Czytałam ,,Tak blisko", ale to chyba nie był do końca moj klimat, nie przypadła mi do gustu. Również pozdrawiam serdecznie ;)

      Usuń
  5. Aaa Magnus to ogólnie bardzo barwna postać :D
    Joanna Chyłka jest niebanalną buntowniczką, ale pasuje idealnie :D
    Bardzo lubię trylogię Ja, diablica pani Miszczuk. Rozbawiła mnie nie raz no i ciekawa fabuła zdecydowanie zachęcają:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magnus rzadzi! Fragmenty z nim w ksiazkach sa po prostu tak zabawne, ze umila to jeszcze bardziej czytanie :) Szczegolnie po lekturze ,,Zaginiecia'' widać jak bardzo Chyłka jest w stanie się zbuntować, bo w końcu wszystko dla sprawiedliwosci :D Ja jestem na pierwszym tomie, obiecująco się zapowiada i liczę na więcej momentów z Belialem, skradł mi serce ;) Równieź pozdrawiam!

      Usuń
  6. Bardzo dziękuję za nominację! :D
    Ciekawy TAG, postaram się odpowiedzieć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) A więc będę śledzić na bieżąco ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

,,Zanim się pojawiłeś'' Jojo Moyes - Recenzja książki

Podsumowanie 2016 roku i plany na 2017

Kulturalna Mapa BOOK TAG wedłu Adaline