,,After. Płomień pod moją skórą'' ~ Anna Todd

Hejka!

Upały nie dają za wygraną i w Polsce cały czas panuje klimat iscie afrykański. W takie dni nie ma się na nic kompletnie ochoty. Najchętniej to by się tylko leżało i odpoczywało. Tak też ostatnio spędzam całe dnie co niestety odbija się na moim samopoczuciu. Dlatego też staram się radzić sobie z tymi upałami na wiele sposobów.
Dotknął mnie także czytelniczy ,, kac'' przez co nie potrafię zabrać się za żadną powiesć. Powodem jest zapewne ,, Czerwona Królowa'' o której Wam opowiem innym razem :)

Tymczasem, dzisiaj zapraszam serdecznie na recenzję dosc kontrowersyjnej książki. Jako, iż rzadko sięgam po pozycje z literatury erotycznej, to też trudno mi się ocenia poziom danej lektury. Lecz dla tej książki zrobiłam wyjątek, więc dzisiaj troszkę porozmawiamy o ,, After. Płomień pod moją skórą.'' autorstwa Anny Todd.








Autor ~ Anna Todd
Tytuł oryginału ~ After
Cykl ~ After ( tom I)
Data wydania ~ 26 stycznia 2015
Wydawnictwo ~ Znak
Liczba stron ~ 632
Kategoria ~ literatura młodzieżowa
Tłumaczenie ~ Agnieszka Mysliwy


Zarys fabuły :

Zanim zacznę streszczać fabułę, to powiem Wam pewną ciekawostkę. Otóż, początkowo ,,After'' było publikowane na serwisie Wattpad jako fanfiction o jednym z członków popularnego boysbandu ,,One Direction" , a mianowicie o Harry'm Styles'ie ( wybaczcie jesli przekręciłam jakkolwiek nazwisko bądź źle odmieniłam)

Można powiedzieć, że życie Tessy Young zostało zaplanowane od jej narodzin, aż po smierc. Dziewczyna ma jasno sprecyzowane plany na przyszlosc. Poznajemy ją w momencie, gdy dostaje się na prestiżową uczelnię WCU, na filologię angielską. 
Tessa wychowana została przez swoją matkę, ponieważ ojciec był pijakiem i odszedł od nich. Od tamtego czasu, mama dziewczyny jest nadopiekuńcza w stosunku do niej i posiada chore ambicje względem córki. Dziewczyna także od dwóch lat spotyka się z Noah, rok młodszym od siebie chłopakiem o blond włosach i nienagannej kulturze.
W końcu nadchodzi dzień kiedy Tessa wyprowadza się do akademika i zaczyna swoje nowe, studenckie życie. Kiedy dziewczyna wraz z Noah i swoją matką idzie obejrzeć pokój, zastaje w nim wykolczykowaną dziewczynę z ognisto rudymi włosami. Przedstawia się jako Stephanie, wspominając, że jest na drugim roku studiów i będzie współlokatorką Tessy. 
Matka dziewczyny jest oburzona. Chce natychmiast zmienić pokój córce, jednak Tessa nie chce robić problemów już pierwszego dnia, więc uspokaja matkę i zapewnia, że będzie ostrożna.

Tess nie zapomina o swoich planach i marzeniach związanych z pracą w wydawnictwie, więc stara się zaplanować cały swój pobyt na uniwersytecie. Jednak wszystko zaczyna się zmieniać kiedy dziewczyna poznaje Hardina- wytatuowanego przyjaciela swojej współlokatorki. Chłopak jest arogancki, zbuntowany i nie ma szacunku do kobiet. W niczym nie przypomina spokojnego i troskliwego Noah. Początkowo ich relacja jest bardzo ochłodzona ( Bogu dzięki, że się nie zakochała w nim od pierwszego wejrzenia ;) ). Często się kłócą. Jednak Hardin budzi w Tessie uczucia, o których dziewczyna nawet nie miała pojęcia...

Stephanie, Hardin i ich grupka wprowadzają Tessę w nieznany jej dotąd swiat. Dziewczyna po raz pierwszy próbuje alkoholu, odkrywa czym jest pożadanie i co najważniejsze z czasem poznaje czym tak naprawdę jest miłosc.

Czy intencje Hardina są szczere ? Do czego doprowadzi ta znajomosc ?


Spotkałam się także z opinią, iż seria książek Anny Todd jest młodocianą wersją Pięćdziesięciu twarzy Greya. Moim zdaniem styl pisania E. L. James nawet nie umywa się do autorki After. Prawdą jest, że niektóre momenty w książce są podobne do tych z historii opisanej przez James jednak style diametralnie się róźnią. Anna Todd pisze jak dorosła kobieta, która raczej chce przekazać czytelnikowi czym jest prawdziwa miłosc i jak alkohol potrafi wpłynąc na czlowieka. Zas pani James wykreowała postacie tak bardzo nierealne w dodatku styl pisania poraża od pierwszych stron (,, Moja wewntrzna bogini woła o pomoc :(  ). Ale dosc porownań. Teraz troszkę o postaciach.


Tessa jest młodą, niedoswiadczoną kobietą. Nigdy nie odczuwała fizycznego pociągu do mężczyzny. Skupiała się raczej na tym aby jej partner dbał o nią i aby wspólnie mieli stabilną przyszłosc. Wszystko się zburzyło kiedy dziewczyna poznała Hardina. Jej życie wywróciło się do góry nogami.
Momentami Tessa może irytować czytelnika ( ale nie tak bardzo jak Anastasia Steel na szczęscie...). Dziewczyna jest wielką miłosniczką literatury, zwłaszcza klasyków takich jak Duma i uprzedzenie czy Wielki Gatsby. Lubiłam momenty kiedy porównywała swoją relację z Hardinem do związku Heathcliffa i Catheriny z Wichrowych wzgórz.


Teraz przyszła kolej na Hardina. I tutaj o dziwo nie zakochałam się w tym bohaterze od pierwszego wejrzenia. Wręcz przeciwnie, gardziłam nim za jego zachowanie wobec kobiet i brak szacunku. Gardziłam tą postacią przez prawie pół książki. Jednak pod maską tego wytatuowanego awanturnika z kolczykiem w wardze, kryje się osoba, która ma brutalną przeszłosc. Chłopak tłumi w sobie demony od czasów dzieciństwa. Tak jak Tessa, studiuje na WCU filologię angielską. Nie jest ideałem, popełnił tyle błędów i jak sam twierdzi ,, nie jest zdolny aby kogokolwiek pokochać'' 



Ta książka potrafiła w jednej minucie rozlać miód na moje serce zas w drugiej połamać je na drobniutkie kawałeczki. Zakończenia się nie spodziewałam chociaż pojawiało mi się przed oczami wiele scenariuszy. Historia zostala poprowadzona w taki sposób, że czytelnik, spragniony poznania dalszych losów tej dwójki, sięga bez zastanowienia po kolejny tom. Tak też było ze mną...


Ciekawa lektura na popołudnie. Czyta się ją dosc szybko pomimo jej  obszernej wielkosci. Okładka przyciąga, a opis z tyłu tylko potęguje chęć zajrzenia i zatopienia się w tę powiesc. Polecam :)


Dajcie znać czy Wam także podobała się ta książka. Dzielcie sie swoimi przemysleniami w komentarzach. Z chęcią poczytam Wasze opinie na jej temat. Tymczasem życzę Wam miłego, zaczytanego dnia :)



Buziaki i do zobaczenia w kolejnym poscie książkoholicy!



A.



PS. Dziękuję bardzo za ponad 1500 wyswietleń!! To dla mnie wiele znaczy i daje przede wszystkim motywację do dalszej pracy nad blogiem ;) 




Komentarze

  1. Już dawno miałam się zabrać za tą książkę, ale jakoś nie było okazji bo zawsze wpadło mi coś lepszego w ręce. Bardzo zachęciłaś mnie swoją opinią i mam nadzieję że do końca wakacji się za nią wezmę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że tak sądzisz :) Żywię nadzieję, iż Tobie również ta książka przypadnie do gustu. Daj znać co sądzisz :) Pozdrawiam :*

      Usuń
    2. Też mam taką nadzieję, zwłaszcza że książka nie należy do najcieńszych :) Życzę powodzenia z blogiem i na pewno będę wpadać częściej :D

      Usuń
    3. ( Nie) dziękuję ;) Będzie mi bardzo miło :)

      Usuń
  2. Ciekawie piszesz :) Nie planowałam sięgnąć po tę książkę, ale zobaczymy - może kiedyś? :)
    http://papierowenatchnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

,,Zanim się pojawiłeś'' Jojo Moyes - Recenzja książki

Podsumowanie 2016 roku i plany na 2017

Kulturalna Mapa BOOK TAG wedłu Adaline