NAJLEPSZA KSIĄŻKA 2015 ROKU! Remigiusz Mróz ,,Kasacja'' ~ Recenzja książki

Manipulacje, intrygi, napięcie pomiędzy dwójką bohaterów i bezwzględny, ale jak bardzo fascynujący prawniczy Świat czyli jak Remigiusz Mróz zdobył moje serce :)






Zarys powiesci :

Syn bogatego biznesmena, Piotra Langera seniora, zostaje oskarżone o zabicie dwóch osób ze szczególnym okrucieństwem. Sprawa wydaje się oczywista i z góry wszystkie dowody swiadczą o winie mężczyzny. Otóż oskarżony spędza 10 dni samotnie w swym mieszkaniu z ciałami ofiar.
Sprawę morderstwa prowadzi bezwzględna, nieprzebierająca w srodkach prawniczka Joanna Chyłka, pracująca dla warszawskiej korporacji Żelazny & McVay. Kobieta jest w stanie zrobić wszystko by tylko odniesć zwycięstwo w batalii sądowej. Pomaga jej młody, zafascynowany przełożoną, aplikant Kordian Oryński. Czeka ich nie lada wyzwanie. Chociaż wszystkie dowody wskazują na młodego Langera to klient prowadzi własną grę, której reguły zna tylko on sam. Nie przyznaje się do zarzucanego mu czynu, ale też nie zaprzecza, że jest mordercą.

Czy duetowi prawniczemu uda się wspólnie doprowadzić sprawę do szczęsliwego finału?


Nawet nie jestescie sobie w stanie wyobrazić jaka radosć mnie ogarnęła kiedy odpakowałam paczkę swiąteczną od mojego chłopaka i znalazłam tam własnie Kasację. Uprzedził mnie w kupnie, bo sama planowałam ją sobie sprezentować na tegoroczne Święta. 
Przechodząc do meritum: Dzięki Mrozowi ponownie zapoznałam się ze znaczeniem słowa ,,literacki kac'' i zapewne na długo nie zapomnę co on oznacza. Książka pochłonęła mnie na tyle, że przez całą noc nie zmrużyłam oka, przewracając kartki, złakniona poznania dalszych postępów w sprawie prowadzonej przez Chyłkę i Oryńskiego. A tak przy okazji tej dwójki to wspomnę tylko, że ten duet zdobył moją sympatię do pierwszych kart tej powiesci. Chyłka, z pozoru twarda laska, nie owijająca w bawełnę, ale jednak był taki moment gdzie okazała serce. Na dokładkę powiem Wam, że humoru w tej pozycji nie brakuje. Joanna dostarczała mi go bardzo często. A Kordian..,cóż mam rzec : młody aplikant, inteligentny człowiek, który stara się zaistnieć w oczach swojej mentorki. Przekomarzania tylko wzmacniały ich wzajemną relację z początku chłodną.

Uwierzcie mi, trudno pisać o książkach, które zrobiły na nas ogromne wrażenie. Siadając do pisania tej recenzji miałam totalny mętlik w głowie, zgotowany przez samego autora. Nie widziałam jak zabrać się do tego by nie zrazić Was, moich czytelników, swoimi chaotycznymi wypowiedziami. Jedyne co mogę powiedzieć Wam na koniec to to abyscie sami sięgnęli po Kasację, przekonali się na własnej skórze jak genialny swiat potrafi wykreować Mróz. 
Ja już wpadłam po uszy :D Więc tutaj w tym miejscu uroczyscie zaznaczam : JA, Adaline, uroczyscie obiecuję, że przeczytam KAŻDĄ książkę Remigiusza Mroza jaka tylko pojawi się na rynku. Wy, jako moi czytelnicy, jestescie tego swiadkami, więc za złamanie danego słowa, osądzicie mnie, wymierzając odpowiedni wyrok.


Z tego miejsca jeszcze raz serdecznie zachęcam Was do zapoznania się z dziełami Remigiusza Mroza, bo wierzcie na słowo, mogą zmienić Wasze życie ;)

Buziaki!

Wasza Adaline

Komentarze

  1. Właśnie biorę się za "Kasację" :) Wahałam się długo z zakupem. Wszędzie tyle pozytywnych opinii o twórczości pana Mroza, i przyznam - mam wysokie oczekiwania w stosunku do lektury. Dlatego boję się tego co w niej zastanę, boję się rozczarować. Po Twojej recenzji jeszcze bardziej chcę mieć "Kasację" już za sobą :P Mam nadzieję, że i mnie zachwyci :)
    Pozdrawiam!
    http://maw-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też na to liczę i trzymam kciuki, abys również zachwyciła się Mrozem :D Również pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  2. Ja pana Mroza jeszcze nic nie czytałam nad czym ubolewam. Za każdym razem kiedy mam okazję ją zakupić brakuje mi środków... Niestety może uda się następnym razem. Jestem bardzo ciekawa tej powieści, tym bardziej że wiele dobrego o niej czytałam. Sam tytuł najlepsza książka 2015roku mówi sam za siebie :D Muszę się za nią koniecznie zabrać! Pozdrawiam:)
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, koniecznie, koniecznie :D Czuj się do tego wręcz zobowiązana, bo inaczej foszki polecą :D Zabieraj się szybciutko i zachwycaj Mrozem ;) Pozdrawiam również!

      Usuń
  3. Przeczytałam "Kasację" "Zaginięcie", teraz czekam na 'Rewizję" i oczywiście zgadzam się z Twoją recenzją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jeszcze czeka Zaginięcie, ale myslę, że zdążę przed premierą Rewizji :)

      Usuń
  4. Ja jeszcze żadnej jego książki nie czytałam, ale od nowego roku nadrabiam zaległości :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Łooo, "Kasacja" jest aż tak dobra?
    Ja na swojej półce mam tylko jedną książkę Mroza - "EKSPOZYCJĘ", która czeka na styczsń, czyli swoją kolej do czytania...
    Przez Ciebie muszę uzbierać więcej pieniędzy, aby kupić tę "Najlepszą książkę 2015 roku", bo inaczej bym sobie tego nie wybaczyła :P

    Pozdrawiam,
    Emilka ;)

    rozczytanyczlowiek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. O Ekspozycji również słyszałam bardzo dobre opinie, ale to Mróz ;) Jego książki złych opinii nie posiadają :D Zbieraj pieniążki i leć aby zaopatrzyć się w nią ;) Najlepiej od razu zacznij czytać, ale ostrzegam! Nie oderwiesz się póki nie skończysz ;) Również pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach ten Mróz <3
    Muszę się za niego zabrać, tyle już o nim słyszałam! ;))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem zła na siebie, że jeszcze tego nie przeczytałam.

    Pozdrawiam, Melomol :)

    OdpowiedzUsuń
  9. tyle się wszędzie słyszy o Mrozie, czas się przekonać co jest w nim takiego wspaniałego ;)
    http://castleona-cloud.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Remigiusz Mróz to pisarz, który w dzisiejszych czasach zyskał naprawdę dużą popularność - niejeden polski autor by takiej zapragnął.
    Pan Mróz jest bardzo młody, pisze szybko jak rakieta i ciągle coraz bardziej zaskakuje czytelnika.
    "Kasację" jednak odkładam na jakiś czas na bok i przyznam, że muszę sięgnąć po "Parabellum" (którego tom pierwszy nie chce znaleźć mnie).
    Recenzja świetna - bardzo prosto się czyta :))
    Przepraszam za zwłokę w zaglądaniu do ciebie - już jestem! :)
    Pozdrawiam,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  11. Ludziska Mróz jest mistrzem. Polecam trylogii z komisarzem Forstem: Ekspozycja, Przewieszenie i Trawers

    OdpowiedzUsuń
  12. Ludziska Mróz jest mistrzem. Polecam trylogii z komisarzem Forstem: Ekspozycja, Przewieszenie i Trawers

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

,,Zanim się pojawiłeś'' Jojo Moyes - Recenzja książki

Podsumowanie 2016 roku i plany na 2017

Kulturalna Mapa BOOK TAG wedłu Adaline