Remigiusz Mróz ,,Ekspozycja'' ~ Recenzja książki

Po raz kolejny przychodzę do Was z książką tego autora. Tak jak obiecywałam mam zamiar w tym roku przeczytać wszystkie dzieła Remigiusza Mroza co będzie nie lada wyzwaniem, bo jest płodnym twórcą i na każdym kroku napotykam się na zapowiedź kolejnej nowosci wydawniczej. Naprawdę jak to będzie w takim tempie się rozwijać to niedługo Mróz przegoni Kinga. Ale wracając do meritum przejdźmy do mojej ogólnej opinii na temat ,,Ekspozycji''






Zarys powiesci :

Termin ekspozycja ma przynajmniej pięć znaczeń odnotowanych przez słownik. Podobnie wieloznaczny jest każdy krok mordercy.
Pewnego ranka turysci odkrywają makabryczny widok. Na Giewoncie, konkretniej na krzyżu,  powieszono nagiego mężczyznę. Prócz widocznych obrażeń wydawać by się mogło, że morderca nie pozostawił po sobie żadnego sladu. 
Całą sprawą zajmuje się niecieszący się dobrą opinią komisarz Wiktor Forst. Tropy, jakie uda mu się odkryć wraz ze znaną dziennikarką Olgą Szrebską, doprowadzą go do dawno zapomnianych tajemnic....
Winy z przesłosci nie dadzą o sobie zapomnieć. Okrutne zbrodnie muszą zostać odkupione.

***

Czy sam opis nie jest wystarczająco zachęcający? Wydaje mi się, że owszem. Nie sięgnęłam po tą książkę tylko i wyłącznie z tego względu, iż widnieje na niej nazwisko autora, który sam w sobie reprezentuje dobry warsztat pisarski i przede wszystkim zapowiada kawał porządnego męskiego kryminału. W tej pozycji nie ma miejsca na spokój. Tutaj autor serwuje nam wartką akcję trzymającą w napięciu aż do ostatniej strony, surowe pióro i szczegółowe opisy walk, bezdusznego okrucieństwa w więzieniu w Rosji jak również wyraźne napięcie pomiędzy dwójką bohaterów.
Więc jak już przy nich jestesmy... Komisarz Wiktor Forst - chamski, bezczelny, arogancki, uzależniony od gum cynamonowych, wczesniej od papierosów, seksu . Powiem Wam, że całkiem przyjemny z niego facet. Jest konkretny, nie owija w bawełnę i bez zbędnych ceregieli podchodzi do tematu. Na dodatek jego bezposrednie traktowanie każdego człowieka nadaje tylko większego wyrazu, kreujac tym samym bardziej jego charakter. Olga jest nieustępliwą dziennikarką, pragnącą sprawiedliwosci na tym swiecie. Cała sprawa pochłania ją w tak dużym stopniu, że postanawia zaufać Forstowi nawet jesli spotykają ją za to przykre konsekwencje.
Powiem Wam szczerze : Ta książka spustoszyła cały mój umysł. Dosłownie. Pobudziła każdą komórkę mózgową do myslenia po czym niepodziewanie uswiadomiła, że mój instynkt taktyczny jednak chybił. Występuje tutaj wiele wątków, nawiązań, zarówno historycznych jak i religijnych. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak wiele zagadek pozostaje wciąż nierozwiązanych.
Po lekturze byłam rozbita emocjonalnie. Autor funduje czytelnikowi prawdziwą jazdę bez trzymanki. Zdecydowanie polecam Wam sięgnąć po prozę Mroza, uwierzcie mi, nie zawiedziecie się, a tylko nabierzecie apetytu na kolejne pozycje...


Jesli jestescie gotowi na spotkanie twarzą w twarz z zawiłą zagadką, nietuzinkową fabułą i mocnym językiem, to ta książka powinna trafić do Waszych rąk. Nie rozmyslajcie dłużej tylko chwyćcie za ,,Ekspozycję'' i cieszcie się każdą chwilą lektury :)

Życzę Wam miłego tygodnia

Wasza Adaline

Komentarze

  1. Mnie ta część początkowo średnio przypadła do gustu, ale kolejna mnie już całkowicie zachwyciła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie same odczucia. "Przewieszenie" czeka w kolejce i mam nadzieję, że jest lepsze.

      Usuń
    2. Mam nadzieję, ze ja również Przewieszeniem się bardziej zachwycę :)

      Usuń
  2. Muszę sięgnąć po jakąś książkę Mroza!
    Ale najpierw prawdopodobnie Parabellum!
    A wszystko przez Anitę z Book Reviews!!!!
    Ale Ekspozycja również jest na liście!
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję Zanim się pojawiłeś :)
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parabellum albo cykl o Chyłce i Zordonie. "Ekspozycja" nie jest najlepszym dziełem Mroza.

      Usuń
    2. Parabellum kupiłam tatusiowi na Walentynki więc zapewne również się sama skuszę :D A Kasacja to miód malina, gwiazdeczka królująca u mnie póki co ;)Również pozdrawiam :D

      Usuń
  3. Remigiusz Mróz zbiera tyle pozytywnych opinii, że w końcu muszę sięgnąć po którąś z jego książek. Szkoda, że nigdzie nie mogą kupić pierwszej części Parabellum. :)
    Pozdrawiam

    http://dikawian2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz sięgnąć :) Pierwszy tom Parabellum można kupić na stronie czytam.pl, zrobili dodruk i własnie stamtąd posiadam swój egzemplarz :) Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  4. Moja Ekspozycja czeka już na półce, autor ma świetny styl i nie można go nie kochać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, racja :) Mroza nie da się nie uwielbiać :D Również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Hej nominowałam Cię do Liebster Blog Award. ;) http://bukietzksiazek.blogspot.com/2016/03/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

,,Zanim się pojawiłeś'' Jojo Moyes - Recenzja książki

Podsumowanie 2016 roku i plany na 2017

Kulturalna Mapa BOOK TAG wedłu Adaline