BOOK Tag

Dzisiaj tak aby poprawić niektórym humorki, bo niestety jeszcze sporo nam czasu zostało do weekendu, zapraszam serdecznie na luźny Tag do, którego zostałam nominowana przez Alicję z bloga Alicja w Krainie Książęk :D Dziękuję, a tymczasem przejdźmy do pytań ;)


 ( obrazek z bloga Alicji :D )

1. Jaki gatunek najczęściej wybierasz ?

Głównie zaczytuję się w literaturę fantastyczną jednak nie samym magicznym światem człowiek żyje ;) Romanse i obyczajowe pozycje również często lądują w moich rękach.

2. Która bohaterka jest najbardziej podobna do Ciebie lub którą chciałabyś być ?

Tutaj to bym się mogła rozwodzić i rozwodzić, ale nad bohaterką, którą chciałabym być :D Zazwyczaj kobiety w książkach i ja różnimy się diametralnie. Lecz taką zbliżoną postacią do mnie byłaby Tessa z Diabelskich Maszyn Cassandry Clare. Obie kochamy literaturę, jesteśmy wrażliwe, kochające, więc myślę, że to właśnie do niej jestem najbardziej zbliżona charakterem ;) 
Kim bym chciała być ? Katniss Everdeen z Igrzysk Śmierci Suzanne Collins. Poświęciła wszystko dla swojej rodziny, odznaczyła się niebywałą odwagą, wystawiona na wiele prób dążyła dalej uparcie do celu. Ja często kiedy jakaś czynność mi nie wychodzi, zostawiam ją i zapominam. Chciałabym wyzbyć się tego nawyku stąd moja odpowiedź :D

3. Jaką książkę dałabyś do przeczytania swojemu dziecku ?

Coż, to zależy :D Będąc uczennicą szkoły podstawowej moja mama podsuwała mi raczej baśnie i na nich się wychowałam. Ale jakby moje dziecko już podrosło, to zapewne starałabym się wybrać inne książki. Takie jak Jeżycjada, Pan Samochodzik, Ania z Zielonego Wzgórza ( dla dziewczynki)

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?

 I tutaj mam dylemat.. Posiadam czytnik i jestem zadowolona z wygody jaką on daje, jednak to co innego niż przewracanie stron czy sam kontakt fizyczny z czytaną lekturą ( tak, momentami dziwaczę ;D ) Raz słuchałam audiobooka i to zdecydowanie nie moje klimaty. Zaś jeśli chodzi o e-booki czy książki w wersji papierowej to jestem jak najbardziej  na ,,tak''

5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?

Czuję, że była to Złodziejka książek Markusa Zusaka. Potrafiłam się przy niej śmiać do rozpuku, a zaraz potem zalewać łzami. Obsadzona w realiach okrutnej wojny, ukazująca prawdę z jaką momentami brak odwagi aby się zmierzyć. Polecam!

6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?

Notorycznie zapominam o nich , więc trudno mi przytoczyć jakikolwiek przykład.

 
 7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?

Chciałabym móc czytać jedną książkę, skończyć ją i zacząć kolejną, ale tak nie umiem. Weszło mi w nawyk czytanie co najmniej 3. O dziwo pamiętam zawsze fabułę i się w niej nie gubię :D

 8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?

Ostatnio z braku miejsca na półce (znowu) preferuję wypożyczanie. Ale jak tylko pojawi się nowa półeczka porozglądam się za jakimiś świeżynkami ;)

 9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?

Mały Książe i Kamienie na szaniec, dwie cudowne lektury, których nie zapomnę do końca życia i będę powracać do treści bez ustanku

10. Czy oceniasz książkę po okładce?

Fakt, kiedy okładka ma żywe kolory, ciekawy tytuł czy inne zdobienia, to sięgam po nią chętniej. Ale czy w sama idea czytania na tym polega ? Liczy się w końcu treść :D 

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak, to jaka była największa ilość książek, które kupiłaś na promocji?

Największemu książkoholikowi powiedz, że jest promocja to wydłubie z portfela ostatnie gorsze aby chociaż na jedną go było stać ;) Zdarza mi się to permanentnie, zwłaszcza przy biedronowskich promocjach ;) Największa ilość książek jaką kupiłam na tego typu wyprzedaży to 6 pozycji 

12. O jakiej książce marzysz?

Anna Karenina Lwa Tołstoja :D Nic dodać nic ująć :D

13. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?

Moje zbiory są stosunkowo powiedziałabym, że średnie. Mam około 100 książek na swojej półce, ale bardzo często podkradam książki ze starej biblioteczki mojego taty :D Wszystkie stoją na dwóch półkach i na samej górze szafki, aż sięgają sufitu :D

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja?

Jak kiedyś wspominałam uważam, że ekranizacje niszczą nasze wyobrażenia bohaterów, dlatego zdecydowanie najpierw sięgam po książkę,a potem zabieram się za jej ewentualną ekranizację. 

15. Co teraz czytasz?

Dzisiaj skończyłam 4 część serii After i pora zabrać się za 3 tom serii Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Ja nominuję :

Patty z Truskawkowego bloga książkowego
Olę z bloga Imperium Książkomaniaczki
   i przyszłą panią Medyk z bloga Medycy nie gęsi, książki też czytają


Życzę miłego wieczorka i do zobaczenia!


A.

Komentarze

  1. Ooo, dzięki za nominację :D Mogę odpowiedzieć w komentarzu? :p żartowałam
    Świetne odpowiedzi, widzę też Percy'ego, więc będzie ciekawie :D
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję Angelfall!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie :D Dziękuję bardzo i owszem, Percy zawładnął moim sercem i jak na razie nie ma zamiaru nikomu go oddawać ;) Również pozdrawiam i zajrzę z pewnością :) Już u mnie w kolejce drugi tom tego cyklu <3

      Usuń
  2. Czytam i widzę, że jesteśmy w wielu kwestiach książkowych bardzo podobne ;)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/10/ten-jeden-dzien.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo ale się złożyło ;) Jeśli masz ochotę, to zrób ten TAG u siebie, czuj się nominowana :D Również pozdrawiam ;)

      Usuń
    2. Ooo ale się złożyło ;) Jeśli masz ochotę, to zrób ten TAG u siebie, czuj się nominowana :D Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Świetny TAG i równie świetne odpowiedzi :) Chyba muszę się w końcu zabrać za Percy'ego Jacksona, bo coraz więcej osób poleca tę serię :D
    Nominowałem Cię do innego TAGu http://mybooktown.blogspot.com/2015/10/oscarowy-tag-ksiazkowy.html . Jak go zrobisz, będzie mi bardzo miło, jeśli jednak nie masz ochoty, to nie ma problemu :)
    Pozdrawiam :)
    http://mybooktown.blogspot.com/2015/10/oscarowy-tag-ksiazkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje dla twórcy taga i dla odpowiadającej. W końcu sensowny tag z ciekawymi pytaniami i odpowiedziami. :) Podkradnę i zrobię przy okazji. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa ;) Zachęcam do podkręcania i czekam na odpowiedzi ;) Również pozdrawiam cieplutko :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

,,Zanim się pojawiłeś'' Jojo Moyes - Recenzja książki

Podsumowanie 2016 roku i plany na 2017

Kulturalna Mapa BOOK TAG wedłu Adaline