Andrzej Sapkowski ,, Ostatnie życzenie'' ~ Recenzja książki + WYZWANIE : ZALICZONE!



Postanowiłam, że ta recenzja będzie wyglądać troszkę inaczej niż pozostałe. Dlaczego ? Bo będę mówić o nie byle jakiej książce :D

Ostatnie życzenie Andrzeja Sapkowskiego to spisana historia wiedźmina Geralta z Rivii . I tu pozostaje dylemat : Czym zajmują się wiedźmini ? Terminologia w utworze nie jest najistotniejsza, jedyne co wiemy to to, iż jest zabójcą potworów, strzyg, bazyliszków, diabołów, lecz nie robi tego dobrowolnie z czystego rycerstwa. Za każde zabójstwo otrzymuje sowite wynagrodzenie. Tym razem Geralta przywiało do Wyzimy orędzie wydane przez króla : Kto odczaruje strzygę nękającą mieszkańców miasta, otrzyma trzy tysiące orenów. W takim przypadku zwykłe czary nie pomagają, sprawą powinien zająć się zawodowiec. Wiedźmin, mistrz magii i miecza...

Przyznaję się bez bicia, nie spodziewałam się, że kiedykolwiek zabiorę się za pisanie tej recenzji. Mam dosć wysublimowany gust, a szczególnie sceptycznie nastawiona jestem do dzieł spod pióra polskich autorów. Dlaczego ? Bo rzadko stykam się z dobrym kunsztem pisarskim wywodzącym się z naszej ojczyzny. Może to być również spowodowane sporadycznym sięganiem po tego typu książki. I zastanawiam się co takiego zrodziło się w mojej głowie i dlaczego nie sięgnęłam po Sapkowskiego wczesniej ? :D
Nie często zdarza mi się aby lektura wciągnęła mnie na tyle bym dosłownie zapomniała o Świecie Rzeczywistym. 
Wiele osób z mojego otoczenia polecało mi Wiedźmina. Ostatecznie zostałam zarażona przez przyjaciółki i chłopaka, więc poleciałam pędem do biblioteki i jak tylko dostrzegłam nazwisko Sapkowskiego na półce, sięgnęłam bez zawahania. Dopiero w domu zaczęłam nabierać wątpliwosci czy aby dobrze zrobiłam ? A jak mi się nie spodoba ? I bym tak trwała w tych swoich przemysleniach, lecz w końcu zdecydowałam. ,, Raz kozie Śmierć'' :D 
Ku mojemu zaskoczeniu ,,  połknęłam'' ją w zawrotnym wręcz tempie. Moja mama smiała się ze mnie, że nawet obiad musiałam jesć ze wzrokiem wbitym w książkę. Ale autentycznie, historia chwyciła mnie za duszę. Podziałało jak narkotyk, byłam tak spragniona poznania dalszych losów bohaterów, że zdarzało mi się przegapić przystanki autobusowe ( taka dygresja:D ). 
Andrzej Sapkowski stworzył Świat do którego chce się wracać, miejsce, gdzie człowiek bezwstydnie zagłębia się w koleje życia bohaterów,a wciąż mu mało. 
Naprawdę pokochałam tą książkę od pierwszych stron. Szczególnie styl autora, niby prosty, zrozumiały, a jednak niektóre słówka potrafią rozbawić i momentami wprawić w zastanowienie. W tym miejscu chciałabym serdecznie przeprosić każdego polskiego autora, którego książkę odłożyłam z myslą, iż to będzie jeden, wielki klump ( Więzień Labiryntu przemawia przeze mnie :D )

Polecam tą książkę zarówno fanom fantastyki jak i innych gatunków. Każdy znajdzie tutaj cos dla siebie, bo owszem wątek miłosny również się przewija ;) Jestem ciekawa Waszych refleksji dotyczących Wiedźmina , więc dzielcie się opiniami w komentarzach :D Każdy czytam uważnie, analizuję i odpowiadam z przyjemnoscią :D


BONUS!

,,OSTATNIE ŻYCZENIE'' BYŁO 52 KSIĄŻKĄ W TYM ROKU, A TYM SAMYM UDAŁO MI SIĘ ZAKOŃCZYĆ WYZWANIE ,, 52 KSIĄŻKI'' ! ŁATWO NIE BYŁO, ALE WSZYSTKIE POZYCJE Z TEGO ROKU UWAŻAM ZA JAK NAJBARDZIEJ ZACNE! ZOBACZYMY JAKI WYNIK BĘDĘ MIEĆ JUŻ POD SAM KONIEC ROKU :d

Życzę wszystkim miłego wieczorku i zaczytanego tygodnia :D


A.




Komentarze

  1. "Wiedźmin" to klasa sama w sobie. Cieszę się, że odczarowałaś swoje podejście do polskich autorów i zakochałaś się w przygodach Geralta. :) Andrzej Sapkowski stworzył coś, z czego Polacy powinni być dumni, bo to kawał naprawdę świetnej fantastyki - niesamowici bohaterowie, zapożyczenia z podań i baśni, humor i język, jakim to wszystko jest spisane. Istne cudo! :) Nie czekaj, tylko sięgaj po kolejne części! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rez się ciesze, że w końcu pozwoliłam sobie na odstępstwo od dotychczasowych przyzwyczajeń ;) Już niedługo n mojej półce znajdzie się drugi tom, ale na razie mam kilka książek w kolejce i one mają pierwszeństwo ;) Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham, wielbię, ubóstwiam całą serię o Wiedźminie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie ty jedna moja droga ;) Chociaż jestem dopiero przy drugim tomie to już się zakochałam ;)

      Usuń
  4. Uwielbiam, kocham i nie wiem co jeszcze sagę o Geralcie! Jeżeli trochę przekonałaś się do polskiej fantastyki to z czystym sumieniem mogę polecić Ci książki Piekary i Ćwieka, są naprawdę dobre. I polskie! :)
    Pozdrawiam, Amelie (girls-in-a-books-world.blogspot.com).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za rekomendację :) Z pewnoscią zainteresuję się ich twórczoscią :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

,,Zanim się pojawiłeś'' Jojo Moyes - Recenzja książki

Podsumowanie 2016 roku i plany na 2017

Kulturalna Mapa BOOK TAG wedłu Adaline